torsdag 2 oktober 2008

SAGAN OM FREDRIK VIRTANENS BÖRSÄVENTYR

Från Newsmill.se

"Som alla andra misslyckade daytrejders och börsmissbrukare trodde jag mig kunna vara smartare. Precis som vilken spelmissbrukare som helst. Och ibland fungerade det. Ja herregud vilka vinster jag gjorde ibland. Det verkade lekande enkelt att öka den där miljonen. Ibland kände jag mig som självaste Gordon Gekko på toppen av hela världen. 75 procent uppgång på en bisarr uranaktie, 30 procent upp på vindkraft, 98 procent på en australiensisk gruvaktie. Herregud så enkelt. Men jag sålde inte.Jag trodde att just dessa papper skulle fortsätta upp. Sedan kom rasen.

Jag och många anda har drabbats av det i NCC, i Swedbank, i Eniro, i PA Resources. Fyra av många företag som enkla småhandlare identifierar som mycket gedigna, men som våldtas av blankande superproffs med jättekassor.

I tisdags föll europabörserna rakt ner på fem minuter och ångesten slet tag i mig så hårt att jag SÅLDE SÅLDE SÅLDE klockan 09.10 tisdagen den 30 september. Jag orkade inte ta mer. Det var över. Jag sålde istället för att hoppa från min balkong. Fel, visade det sig. Jag sålde och en halv dag senare var Swedbank upp 14 procent från min säljnivå, och Bull skenade upp från lägstanivåerna och hade jag suttit still hade jag i skrivande stund denna onsdageftermiddag inte bara fått tillbaka förlusterna, jag hade tjänat minst 30 000 kronor, jag orkar inte tänka på skiten."

Länk till Fredrik Virtanen om hur en miljon kronor försvann:
http://www.newsmill.se/artikel/2008/10/01/sa-gick-det-till-nar-jag-forlorade-alla-mina-pengar-i-tisdagens-borskrasch

3 kommentarer:

Gekko sa...

Klassiskt tunnelseende!

Gekko sa...

"The speculator's chief enemies are always boring from within. It is inseparable from human nature to hope and to fear. In speculation when the market goes against you, you hope that every day will be the last day - and you lose more than you should had you not listened to hope - to the same ally that is so potent a success-bringer to empire builders and pioneers, big and little."
- Jesse Livermore

Anonym sa...

man borde skapa en fredrik virtanen-contrarian indicator