tisdag 23 december 2008

DAGENS CITAT

-"Jag satt och räknade lite på det där och insåg att man kan göra ett klipp. Jag ska själv göra det, jag har redan beordrat min bank att växla över alla mina lån till euro. Och om euron skulle stiga har du möjligheten att fortsätta ha dina lån i euro." Lars Eneland nätmäklarfirman A-mäklarna.

Om euron fortsätter att stiga: "har du möjligheten att fortsätta ha dina lån i euro". Kostnader i euro, intäkter i svenska kronor...
Hela Island tog denna trade för ett år sedan. Då var det Japanska yen mot Isländska kronor. Man måste vara medveten om riskerna!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kör Cliff Barnes i detta inlägg. Han agerar väl endast i dollar. / Chris

Anonym sa...

http://www.realtid.se/ArticlePages/200812/22/20081222094923_Realtid054/20081222094923_Realtid054.dbp.asp

Jag vet att Gekko alltid varit lite tveksam till den här "daytradern" i artikeln.

Anonym sa...

Have a holly-jolly christmas!

Anonym sa...

" Och om euron skulle stiga har du möjligheten att fortsätta ha dina lån i euro"
Köra strutsen kort och gott...
Mvh Halta Lotta

3dtaxi sa...

God Jul till den gode Gekko

Anonym sa...

Haha, vilket nöt.