onsdag 18 februari 2009

ALF SVENSSON

"Den som satsar på 2,40–2, 45 – förstå bildspråket – måste få riva. Dag efter dag läser vi och hör vi finansmannen Maths O Sundqvist säga: "Jag vill göra rätt för mig". Jag råkar ha träffat denne näringslivets "höjdhoppare". Han har rivit, men jag tror honom när han säger att han vill göra rätt för sig. Ribban ligger på marken. Det handlar inte om att bortförklara. Men det kan inte vara rim och reson att Riksgälden ska ställa sig på ribban, om det finns kraft att lyfta den." Alf Svensson på DI debatt.

Alf Svensson har även fått Konungens medalj i tolfte storleken med guldkedja "För betydande insatser på skilda områden inom svenskt samhällsliv".

4 kommentarer:

Gekko sa...

Arne Berggren, som sköter statens Carnegie-förhandlingarna med Maths O Sundqvist var inte lika snäll.

Enligt Maths O Sundqvist chocköppnade Arne Berggren ett möte med en rad nedsättande formuleringar om honom.

–"Berggren sa att jag var en vit man, och att de inte vill misshandla mig, Jag skulle få så att jag överlevde och få behålla en snöskoter, vilket var viktigt när man bodde i Norrland."

Anonym sa...

Vaf-n går tele 2 ner så mycket för?

Gekko sa...

Tele2: Stavas RYSSLAND.
Ryssland är -15% på 2 dagar...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.