måndag 23 mars 2009

AIG

Det är tufft att vara anställd på AIG.

4 kommentarer:

Anonym sa...

läste om att de hade tagit ner företagsskylten utanför byggnaden

Gekko sa...

Till AIU Holdings...

Anonym sa...

Det är bara hemskt.

Unknown sa...

Hejsan!

Jag tänkte mest fråga varför ni har en blogg som fokuserar på pengar och ekonomi? Hur kan ni välja att fokusera på ett system som skapar klimatförändringar, förvärrar globala orättvisor och som faktiskt skapat dagens finanskris? En kommersialiserad, packeterad, produktplacerad individualism, där marknadskrafter tjänar pengar på människors upplevda individualism.

Men det som är ”trenden” just nu är tyvärr att status och pengar ska sättas i centrum och att övriga frågor som svält, våldtäkter, hatbrott, klimathot får vara i perifferin. Att bry sig om sig själv och sina prylar, men skita i vart världen är på väg.

Varför inte lägga större vikt på frågor som feminism, rättvisa, djurrätt eller klimatfrågan? Ni når ut till otroligt många människor genom era bloggar, ni har en möjlighet att påverka och då pratar jag inte om att påverka folks konsumtion (vilket ni ju redan gör och överkonsumtion är en av de största miljöproblemen som finns), utan att få folk att känna att det är viktigt att engagera sig. Att en annan värld inte bara är möjlig – utan helt nödvändig.

Jag skriver liksom inte det här för att vara dissig eller för att ställa mig över någon, utan för att jag verkligen tycker att det är viktigt att sätta ett annat perspektiv på tillvaron. Vad kan vara mer meningsfullt än att jobba för en bättre värld? Jag vill inte klanka ned på någon, jag vill mest ge en tankeställare som kanske bidrar till att i alla fall någon får upp ögonen för det som verkligen händer i världen. Och har jag lyckats med det, ja, då är jag nöjd.

Och jag avslutar med en länk till Lily Allens nya låt, The Fear. Ett mästerverk om hur sjuk vår tid är. Statushets, masskonsumtionsvapen, utseendefixering, modefixering – and we’re killing them all on our own little consumption missions.
http://www.youtube.com/watch?v=q-wGMlSuX_c

Mvh,
Alexander